Rehabilitacija putem pokreta (RPP)

Rehabilitacija putem pokreta poseban je program osmišljen za rad s djecom s posebnim potrebama. Izvodi ga defektolog (rehabilitator) sa skupinom djece, a vježbe se izvode u paru ili u grupnom radu.
Cilj programa je planiranim motoričkim aktivnostima utjecati na razvoj vještina i sposobnosti koje čine bazu kasnijih vještina potrebnih djetetu za školu.
Program se bazira na kretanju, jer kretanje kod djeteta stvara osjećaj zadovoljstva, a
uspjeh u pokretu rezultira većim samopouzdanjem djeteta.
Komponente programa odnose se na usvajanje novih pojmova, razvoj vremenske i prostorne orijentacije, usavršavanje koordinacije, fine i grube motorike, govorno-jezičnog razvoja, razvoja osjetila, percepcije, te socijalizacije.

Učenje je iskustvo, a sve ostalo samo je informacija.
Einstein


U RPP-u, djetetu je omogućeno da kretanjem, dakle iskustvom na svom tijelu, na vlastitoj koži, doživi i shvati različite pojmove. Tako se u ovom programu, putem različitih pokretnih igara, može učiti strpljivost, čekanje na red, izmjenjivanje, imitiranje, razvijati sva osjetila, svladavati prostorni odnosi, boje, oblici i još mnogo toga. Da bi dijete znalo što je gore na papiru, što znači okrenuti prethodnu stranicu, pisati u zadnji red…, ono te pojmove najprije mora savladati na svome tijelu, vlastitom akcijom.
Djeca s posebnim potrebama obično imaju slabije razvijene psihomotoričke sposobnosti, koje se ovim programom nastoje poboljšati.
Koordinacija znači pokretati dijelove tijela (ruke i noge) uz praćenje očima.
Djeca sa slabom koordinacijom nespretna su u zadacima fine (crtanje, rezanje, pisanje) i grube motorike (hodanje, poskakivanje, trčanje).
Ravnoteža je često problematična kod djece smanjene koncentracije. Naime, dijete sa slabom ravnotežom stalno mijenja položaj jer mu niti u jednom položaju nije udobno pa se nije u stanju koncentrirati na ono što bi trebalo (npr. na slušanje priče). Zato hiperaktivno dijete ima stalno potrebu mijenjati položaj. Ovaj program omogućuje mu da utaži tu potrebu.
Percepcija je kod djece s PP-om također vrlo često neadekvatna, pa se različitim senzomotoričkim stimulacijama nastoji poboljšati njena kvaliteta.
Program se izvodi u gimnastičkoj dvorani, uz različita gimnastička sredstva (obruče, marame, balone, padobran, velike i standardne lopte, …). Seanse se provode uz glazbenu pratnju (dio vježbi ili sve vježbe) jer glazba potiče učenje i stimulira kretanje u pravilnom ritmu, a ritam je od samog začetka života prisutan u čovjeku i oko njega.

Ovaj program trebao bi kod djeteta razvijati one sposobnosti i vještine koje će pomoći njegovoj što uspješnijoj odgojno-obrazovnoj integraciji.
Djelovanjem usmjerenih motoričkih aktivnosti na stimulaciju perceptivnih i spoznajnih funkcija, komunikaciju i socijalizaciju integrativno se djeluje na cjelokupni psihofizički razvoj djeteta.

Priredila: Irena Vresk, prof. rehabilitator


Ispiši stranicu